It’s a wrap!

Een terugblik op het 2018 van bloomon.

Het jaar is bijna voorbij en dat betekent dat we weer klaar zijn voor een nieuw begin en nieuwe ideeën. Maar voordat we samen 2019 induiken, kijken we graag nog even terug op 2018. Wat een jaar! Het was er eentje waarin we samen met onze flower fans heel wat hebben gedaan. Van workshops tot het lanceren van nieuwe producten!

De feiten

  1. De hashtag #bloomon werd al 63.907 keer gebruikt - and counting!
  2. De meest populaire flowergram van 2018 was:
  1. We hebben meer dan 3.500 verschillende stelen gebruikt in onze boeketten - elke week een ander design!

  2. De favoriete bloem van 2018 was de Gladiolus Nanus.

gladiolus-nanus

  1. Onze meest zeldzame bloem dit jaar was de Oncidium Tijgerorchidee: de allereerste orchidee ooit in onze boeketten!
    oncidium

  2. Het meest populaire boeket van 2018 zag er zo uit:

favourite-bouquet-pink-resort

  1. De favoriete collectie van 2018 was onze wintercollectie in het begin van het jaar: FLOW. Geïnspireerd door de Japanse ikigai-filosofie en de eerste bloesem van het jaar.

flow

  1. De top 3 flower card facts:
  • Celosia plumosa is meer dan alleen maar mooi: in West-Afrika, India en Zuid-Amerika worden de bladeren gegeten als groente, bijvoorbeeld in curry’s of soep. De bladeren van de bloem in je vaas zijn helaas niét eetbaar.
  • Eremurus. Deze ‘naald van Cleopatra’ staat bekend om haar prachtige pluimen. De grootste telg van dit geslacht, de Eremurus robustus, kan wel drie meter hoog worden en is daarmee één van de langste bloemen ter wereld! Ook uniek: de wortel heeft iets weg van een alien. De moeite waard om eens te googelen!
  • Rozenbottel. Omdat deze vruchten van de roos een hoge concentratie vitamine C bevatten, aten mensen ze tijdens de Tweede Wereldoorlog om scheurbuik te voorkomen. Hondsrozenbottel was toen een officieel levensmiddel! Nog verder in de geschiedenis werden samengevlochten rozenbottels als offer en als gebedsvoorwerp gebruikt. Daar komt trouwens ook de naam ‘rozenkrans’ vandaan.

rosehip

Mijlpalen

Frankrijk, nous sommes arrivés!

Dankzij onze trouwe community kunnen we blijven groeien. Et voilà: dit jaar zijn we gestart met bezorgingen in het land van de baguettes en de haute cuisine: Frankrijk! Op vier jaar tijd maken we al in zes landen mensen blij met onze boeketten: Nederland, België, Duitsland, Denemarken, Groot-Brittannië en Frankrijk.

france-launch

More products please!

Jullie vroegen al een tijdje om meer producten. Via je account kan je nu exclusieve items bestellen. Van een keramische vaas (in 3 formaten!) tot verschillende soorten minivaasjes, een musthave bloemenschaar, de exclusieve geurkaars No.04 Joie Floral in samenwerking met Marie-Stella-Maris en de prachtige Kastehelmi-vaas in samenwerking met Iittala.

webshop

Prikkelende pop-ups

2018 was het jaar van de bloomon pop-ups! Er verschenen tijdelijke bloomon shops in Berlijn, Parijs en Amsterdam. Je kon er workshops volgen, onze nieuwe producten kopen en tips en styling tricks vragen aan onze eigen bloemstylisten.

pop-upspop-ups2

Onze bloemenfilosofie, zwart op wit

Welke bloemen staan het mooist in jouw interieur? Hoe schik je ze perfect in je vaas? Wat zijn dé stylingtrends van het moment? Al deze vragen beantwoorden we in Floral Philosophy, ons nieuwe boek. En psst: we zijn er stiekem supertrots op!

giftguide-book

Hollywood, here we come!

De Financial Times noemde ons ‘the Netflix of flowers’ en er werd een video over ons gemaakt! De reportage gaat over ons revolutionaire concept en de manier waarop we bloemen bezorgen om ze zo vers mogelijk op tafel te krijgen. Een must-see!

Magic magazine moments

Dankzij jullie werden onze boeketten opgepikt door magazines als Vogue, Marie Claire Maison en Elle Decoration.

2018 was een echt doe-jaar voor ons en we kunnen niet wachten om je te laten zien wat we in petto hebben voor 2019. Het wordt een jaar vol bloeiende verrassingen!

Onze collectie

Image Alternative Text

Instagram staat in bloei