FAQ - snel antwoord op je vragen

Hoe kunnen we je helpen? Neem een kijkje op onze FAQ of neem contact met ons op als je je antwoord niet kan vinden.

Flexibel abonnement

Jouw bloomon-abonnement is zeer flexibel. Bij je bestelling kies je het formaat van je bos en geef je aan wanneer en hoe laat je de bloemen wilt ontvangen. Later kun je altijd inloggen op je bloomon-account en in je leverschema wijzigingen aanbrengen. Zo kun je precies aangeven in welke weken je (geen) bloemen wilt ontvangen. Je abonnement kan elk moment gepauzeerd worden via je account of via onze klantendienst. Let op: staat er een bezorging gepland op woensdag en wil je nog een wijziging doorgeven of je account pauzeren? Dan dien je dit uiterlijk op zondagavond (23.59 uur) aan ons door te geven. Voor een bezorging op donderdag geldt maandagavond (23.59 uur) als deadline en voor een bezorging op vrijdag geldt dinsdagavond (23.59 uur) als deadline.

Je kunt bloemen bestellen door te klikken op 'bestellen'. Daar kies je het formaat bloemen dat je wilt ontvangen en wanneer dit jou het beste uitkomt. Vul je leveringsadres en betaalgegevens in, en wij doen de rest!

Via 'login' rechtsboven het scherm kun je inloggen met je e-mailadres en het wachtwoord dat je zelf hebt gekozen.

Je kunt natuurlijk ook eenmalig bloemen bestellen. Zodra je je bloemen hebt ontvangen kun je direct je abonnement stopzetten. Zo ontvang je eenmalig een boeket bloemen.

Ja, je ontvangt natuurlijk een bevestiging van je aanmelding bij ons. De bevestigingsmail ontvang je op het e-mail adres dat je bij ons opgegeven hebt. Let op: mogelijk komt deze in je spambox terecht.

Betalingen

Je kunt bij ons kiezen uit drie verschillende formaten; small, medium en large. Small kost 21,95 EUR, medium kost 25,95 EUR en large kost 32,95 EUR. Er worden geen extra kosten aangerekend voor de levering, de prijzen zijn inclusief BTW.

Nee, er zijn geen extra kosten aan verbonden. De prijzen van de bloemen zijn inclusief bezorging en BTW.

Nadat jij je eerste bloemen hebt besteld, vindt de betaling direct plaats via de betalingsmethode die jij hebt gekozen. De betalingen voor de volgende bossen verlopen automatisch en worden afgeschreven een week nadat jij je bloemen ontvangt.

Je kunt je rekeningnummer wijzigen in je bloomon-account onder het kopje 'Betaalmethode'. Vergeet niet te klikken op 'update betaalmethode'. Vanaf nu worden de betalingen automatisch afgeschreven van je nieuwe rekeningnummer.

Cadeau

Op de card die je hebt ontvangen staat een bepaald tegoed. Wanneer dat tegoed op is, lopen je bezorgingen automatisch af. Je zit dus niet vast aan een abonnement. Ga naar www.bloomon.nl/giftcard en maak een keuze op basis van je tegoed uit 3 formaten: small, medium of large. Vervolgens bepaal je hoe vaak je onze bloemen wilt ontvangen en kies je de dag van levering. Vind je het leuk om na deze leveringen vaker onze bloemen te ontvangen? Dan kan dat natuurlijk! Hiervoor dien je een eigen betaalmethode toe te voegen onder ‘Betaalmethode’ in je persoonlijke bloomon-account.

Je kunt bij ons cadeaubossen bestellen. Bij deze bossen is het mogelijk om een kaartje met een persoonlijke tekst toe te voegen. Dit is momenteel enkel mogelijk voor klanten van bloomon. Wanneer je bent ingelogd klik je op “Cadeaus”, vervolgens klik je op “Bestel” en doorloop je alle stappen. Wij bezorgen de bos op een datum naar keuze, dit hoeft niet op een datum te zijn waarop je zelf bloemen ontvangt. Wanneer je bloemen cadeau wilt doen kun je dit ook doen door een giftcard te bestellen. Je geeft vooraf precies aan hoeveel bezorgingen je cadeau wilt doen. De bezorgingen stoppen vervolgens automatisch wanneer het tegoed op is. Een giftcard bestel je via https://www.bloomon.nl/gifts.

Wanneer je al een account hebt bij ons, is er nog geen mogelijkheid om zelf je giftcode toe te voegen aan je account. Wij kunnen dat natuurlijk wel voor je doen. Je kunt chatten, bellen of mailen met onze medewerkers. Wij voegen dan het tegoed van de giftcard toe aan je account, zodat je gewoon bloemen kunt ontvangen!

Wanneer je een giftcard voor 5 uur 's middags op een werkdag bestelt, wordt de giftcard de volgende werkdag verzonden. De verzending van de giftcards gaat via bpost en gaat door de brievenbus.

Wanneer je een giftcard voor 5 uur 's middags bestelt, wordt de giftcard de volgende dag verzonden. De giftcard moet uiterlijk na 2 werkdagen zijn ontvangen. Is dit niet het geval, neem dan contact op met onze klantenservice.

Bestellingen

Onze bossen worden samengesteld door bloemstylist Anton van Duijn, finalist van het SBS6 programma 'Hollands Beste Bloemstylist'. Hij werkt met opvallende bloemen uit het seizoen, en dat zorgt iedere week voor verrassende samenstellingen. Je kunt geen voorkeur aangeven, maar wij garanderen iedere week een bijzondere bos bloemen. Om een indruk te krijgen van onze stijl, kun je kijken op onze Facebookpagina, Instagram en onze eigen blog. Hierop kun je verschillende foto’s en voorbeelden vinden van onze wekelijkse bossen bloemen. Daarnaast geven we regelmatig een sneak peak per e-mail.

Jazeker! Je kunt je formaat bloemen eenvoudig wijzigen in je bloomon-account, onder het kopje ‘Leveringsschema’. Je levering op woensdag kun je tot zondagavond 23:59 uur wijzigen.

Als je inlogt op je bloomon-account zie je onder het kopje ‘Leveringsschema’ welk formaat bloemen je hebt besteld (groene omlijning). Ook zie je in het schema eronder op welke data je bloemen gaat ontvangen.

Voor ieder formaat bloemen kun je bijpassende vazen bestellen. Je kunt deze eenvoudig toevoegen aan je bestelling door in te loggen op je account, en onder 'Extra's' je gewenste vaas aan te klikken. Vergeet niet op 'Bevestig bestelling' te klikken.

Jazeker! Onder het kopje 'Extra’s' voeg je eenvoudig eenmalig extra bloemen toe aan je volgende bezorging. Let op: Wil je iets veranderen in je leveringsschema? Je levering op woensdag kun je tot zondagavond 23:59 uur wijzigen.

Bezorging

We leveren in heel België. Afhankelijk van waar je woont, leveren we van woensdag tot vrijdag overdag of 's avonds. Na het invullen van je postcode in het bestelproces zie je welke bezorgopties we in jouw regio aanbieden.

Helaas is deze optie op dit moment niet mogelijk. Afhankelijk van waar je woont, sturen we je de dag voor je levering ofwel een sms'je met een exact leveringsuur of een track & trace code via e-mail.

Als je niet thuis bent, kijken we of je een opmerking voor de bezorging hebt achtergelaten. Dit kan in ´Mijn account´. Hier kun je bijvoorbeeld aangeven dat we de bos op een beschutte plek onder het afdakje mogen zetten. Als jij er dan niet bent, zetten we de bloemen daar in een emmer met water. Als je geen opmerking hebt ingevuld proberen we de bloemen te bezorgen bij je buren. We doen er alles aan om buren te vinden die thuis zijn. Als we geen buren vinden die de bos aan kunnen nemen en je hebt geen opmerking voor de bezorger achtergelaten, nemen we de bos weer mee terug. We doneren hem dan namens jou aan een ziekenhuis bij jou in de buurt. Zo kunnen gasten die in het ziekenhuis liggen of op bezoek komen, genieten van de bloemen. Je krijgt dan de helft van de kosten vergoed.

Je kunt je leveringsadres wijzigen via je bloomon-account. Wanneer je naar 'Mijn account' gaat, vind je jouw leveringsadres. Die kan je eenvoudig aanpassen. Is de levering eenmalig op een ander adres, vergeet dan niet het adres tijdig terug te zetten in je account. Houd er rekening mee dat je wijzigingen in je adres tijdig aan ons door dient te geven. Je levering op woensdag kun je tot zondagavond 23:59 uur wijzigen.

Overig

Je kunt contact met ons opnemen door gebruik te maken van de chatfunctie op onze website, een e-mail te sturen naar [email protected] of door te bellen naar 078 48 06 89 of [email protected] Dit kan elke werkdag van 09.00 tot 21.00 uur en op donderdag zelfs tot 22.30 uur. Onze medewerkers staan je graag te woord.

De bloemen die wij gebruiken, komen recht bij de kweker vandaan. Dit houdt in dat onze bloemen vers van het veld of uit de kas komen en daardoor lang blijven staan. De houdbaarheid van de bloemen verschilt echter wel per bloemsoort. Gemiddeld staan de bloemen wel 10 tot 14 dagen! Meer (achtergrond)informatie over onze bloemen kun je vinden op onze blog, via onze nieuwsbrief en op onze Facebookpagina. Ook vind je hier verzorgingstips over hoe je je bloemen nog langer mooi kunt houden!

Wanneer jij je aanmeldt bij ons, ontvang je een persoonlijke link die je met je vrienden en familie kunt delen. Als zij via deze persoonlijke link ook een account bij ons aanmaken ontvangen zij een gratis vaas bij hun eerste bezorging. Jij wordt vervolgens beloond met een gratis bos. Onder het kopje 'Mijn account' vind je bij Betaalmethode hoeveel gratis bossen jij hebt gespaard. Het formaat van de bos kies je zelf in je persoonlijke account.

De small vaas is 20 cm hoog, heeft een diameter van 22 cm en de hals is 15 cm breed. De medium vaas is 30 cm hoog, heeft een diameter van 18 cm en de hals is 14,5 cm breed. De large vaas is 35 cm hoog, de diameter is 22 cm en de hals is 15,5 cm breed.

Facturen kun je terugvinden in je persoonlijke account onder het kopje Historie. Wanneer je op de datum klikt, opent de factuur. Facturen van giftcards kun je opvragen via de klantenservice.

Kun je hier je vraag niet vinden? Neem contact op.